[11841]
Упраўленне адукацыі адміністрацыі Першамайскага раёна г. Мінска

Дзяржаўная ўстанова адукацыi

"Сярэдняя школа №190 г.Мiнска"

Навіны ўпраўлення адукацыі

12.11.2018Дошкольному учреждению № 522 – 30 лет
Подробнее...
12.11.2018Дан старт городскому конкурсу исследовательских работ!
Подробнее...
12.11.2018Не прожигай свою жизнь!
Подробнее...
12.11.2018«Живи достойно!»
Подробнее...

Навіны камітэта адукацыі Мінгарвыканкама

14.11.2018В г.Минске стартовал второй сезон Минского турнира по мини-футболу «Stalitsa Futsal School Cup»
Подробнее...
13.11.20189 ноября 2018 года в ГУО «Минский городской институт развития образования» состоялась международная научно-практическая конференция «И.С. Тургенев. 200 лет спустя»
Подробнее...
09.11.20188 ноября 2018 года состоялся городской молодежный бал «Тургеневский бал в Минске»
Подробнее...
09.11.2018Подведены итоги городского конкурса «Педагогический старт – 2018»
Подробнее...

Псіхалагічныя рэкамендацыі па падрыхцоўцы выпускных экзаменаў

 Выпускныя экзамены

Як псіхалагічна падрыхтавацца да іспытаў?

Паспяховасць на экзамене залежыць не толькі ад змястоўнай, але і ад псіхалагічнай гатоўнасці да яго. Многія звычайна надзяляюць шмат увагі таму, каб авалодаць матэрыялам па прадмеце (зразумець яго і запомніць), аднак, акрамя гэтага, неабходна навучыцца пераадольваць хваляванне, спраўляцца з трывогай. Амаль усе, у той ці іншай ступені, хвалююцца перад іспытам. Калі крыху, дык гэта нават добра – адбываецца мабілізацыя арганізма, ен «гатовы да працы». Але калі моцнае хваляванне, гэта дрэнна. У гэтым выпадку можна выкарыстоўваць некалькі прыемаў, якія дапамогуць вам справіцца з хваляваннем.

Па-першае, вы можаце пракруціць у думках увесь экзамен: «Вось вы, супакоіўшыся, заходзіце ў кабінет, падыходзіце да стала і бераце квіток. Вы ведаеце матэрыял і адказваеце на ўсе пытанні». «Пражыўшы» гэта ў думках, падчас гэтага экзамену вы будзеце адчуваць сябе спакайней і больш упэўнена.

Па-другое, некалькі простых практыкаванняў, якія вы засвоіце ў перыяд падрыхтоўкі да іспытаў, можна выкарыстоўваць на іспыце перад пачаткам пісьмовай работы або пасля таго, як вы возьмеце білет на вусным экзамене. Гэтыя практыкаванні дапамогуць вам зняць ўнутранае псіхаэмацыйнае напружанне, расслабіцца і нават палепшыць настрой з дапамогай дыхання і самаўнушэння.

Практыкаванне 1.

Устаньце прама, зрабіце глыбокі ўдых, разводзячы рукі ў бакі, падымаючы далоні да ўзроўню грудзей. Уздыхнуўшы, затрымаеце дыханне, прадставіўшы, што ўсе хваляванні і перажыванні, якія назапашваюцца ў паветры. Затым зрабіце рэзкі выдых (пры гэтым выдаўшы гук «х»), нахіляючы тулава наперад, кідаючы рукі як канчукі да шкарпэткам.

Справіцца з трывожным станам дапаможа чаргаванне напружання і паслаблення цела.

Практыкаванне 2.

Сядзьце зручна, рукі свабодна пакладзеце на калені далонямі ўверх, плечы і галава апушчаны, вочы зачыненыя. У думках ўявіце сабе, што ў вас у правай руцэ ляжыць лімон. Пачынайце павольна сціскаць яго да таго часу, пакуль не адчуеце, што «выціснулі ўвесь сок».

Паслабцеся. Цяпер уявіце сабе, што цытрына знаходзіцца ў правай руцэ. Паўтарыце гэта практыкаванне. Зноў паслабцеся. Затым выканаеце практыкаванне адначасова двума рукамі. Паслабцеся.

"Імкніцеся не думаць пра правал на іспыце. Наадварот, у думках малюйце сабе карціну ўпэўненага адказу.

Апошнія 10-12 гадзін перад іспытам важна выкарыстоўваць на аднаўленне арганізма.

Увечары перад экзаменам погуляйтесь, схадзіце ў басейн – займіцеся тым, што адцягне вас ад маючага адбыцца падзей дня. Ноччу трэба добра выспацца.

Перад іспытам не рэкамендуецца занадта шмат есць. Пасля шчыльнага сняданку вам захочацца паспаць, а не ісці на іспыт. Аднак і галоднымі ісці на іспыт таксама не варта. Таксама важна пазбягаць ўжывання стымулятараў (кава, моцнага гарбаты і г. д.) – нервовая сістэма і так у напрузе.

Такім чынам, вы гатовыя! Вы сабраныя!

Вы упэўненыя ў сваіх ведах!

Памятаеце, што вера ў поспех – гэта палова поспеху! 

Карысныя спасылкі